У септембру, 2021., ОШ „23.октобар“ из Сремских Карловаца, постала је
придружени члан овог значајног пројекта:

InAMath: An interdisciplinary approach to mathematical education
Према Одлуци Агенције за мобилност и програме ЕУ Републике Хрватске одобрено је
финансирање пројекта
InAMath – An interdisciplinary approach to mathematical education (Erasmus+ Ključna aktivnost 2:
Strateška partnerstva (KA201)).
Пројекат је окупио еминентне образовне установе из региона, и то из Хрватске, Словеније, Босне и
Херцеговине И Србије.
Носилац пројекта је Свеучилиште у Ријеци (ХР), а Универзитет у Новом Саду, односно Природно-
математички факултет, је један од партнера на пројекту. Поред Универзитета у Новом Саду,
партнери на пројекту су и Центар техничке културе Ријека (ХР), Основна школа Никола Тесла из
Ријеке (ХР), Основна школа хероја Јанеза Хрибарја (СЛО), Универзитет Приморска (СЛО) и
Свеучилиште у Мостару (БиХ).
Пројект је почео у септембру 2020. и траје 30 месеци.
Циљ пројекта је развијање критичког и аналитичког мишљења ученика, креативност и
самосталност ученика, јачање ученичких дигиталних вештина, повећање интересовања ученика за
СТЕМ, али и јачање наставничке професије.
Пројекат ће осмисли и учинити доступним пакет различитих мера које ће, након завршетка
пројекта, резултовати већу заступљеност интердисциплинарности у настави математике. Мере
укључују осмишљавање и спровођење интердисциплинарних активности са ученицима применом
интердисциплинарних метода рада, развој образовних садржаја који ће бити доступни
наставницима разредне наставе и образовање наставника за стицање неопходних компетенција
за осмишљавање и спровођење таквих активности. Сви развијени образовни садржаји биће
објављени јавно и свима доступни на онлајн платформи.
Окупљени конзорцијум партнера из четири земље укључује институције које су учесници у
образовном систему на различите начине. У конзорцијуму су основне школе, високошколске
установе које образују будуће наставнике разредне наставе, будуће наставнике математике и
других предмета и удружење које има велико искуство у области ваннаставног образовања
младих са посебним нагласком на рад са дигиталним алатима.
У почетној фази пројекта спроводимо испитивање ставова наставника разредне наставе, ученика и
њихових родитеља о математици и настави математике путем анкета, у све четири партнерске
земље, што ће бити основа за даље осмишљавање тема и активности које ће се развијати током
пројекта, као и иновативних метода које ће се применити у осмишљавању образовних садржаја.
Како бисмо осигурали квалитет и примењливост осмишљених активности, планирамо
новоосмишљене наставне активности пробно спровести у реалним условима часа са ученицима.

https://www.facebook.com/inamath

Partners


Тим пројекта InAMath: An interdisciplinary approach to mathematical
education ће у сарадњи са Весном Чолић, директорком школе, Милицом
Јочић, учитељицом, и активом учитеља четвртог разреда, реализовати
наведене активности у четвртим разредима у ОШ „23.октобар“ у Сремским
Карловацима.