За тестирање пред упис у први разред али и за полазак у школу, важно је да дете буде опуштено.

Међутим, то је лакше рећи него учинити јер су родитељи веома узбуђени и нервозни а њихово расположење се лако “лепи” за децу.

Покушајте да контролишете сопствене страхове и емоције и објасните детету шта ће се дешавати на разговору код психолога или педагога. Покажите поверење да ће све бити у реду, да није ништа страшно ни ако не зна одговор на неко питање, да је у питању разговор, и да ће се и оно на том разговору најбоље осећати ако буде опуштено, одговарало без страха, онако како оно мисли да треба.

Током предстојећих месеци, тј. све до септембра, наставите да га припремите за полазак у први разред.

Понудите реалну слику школе, али почините од позитивних страна (на пример, да ће тамо стећи нове пријатеље, да ће научити много занимљивих нових ствари, да ће имати учитељицу која ће бринути о њима, да ће са својим одељењем ићи на излете… Уздржите се од претњи и плашења, посредног или директног као што је: ”Видећеш ти када пођеш у школу… Са школом више нећеш имати времена за игру… школа је озбиљна ствар а играчке су за мале бебе…”

Немојте инсистирати на томе да ће много учити, морати да буде послушно, уредно, да ће бити кажњено ако не буде мирно седело. Не користите школу као претњу, јер тиме ризикујете да се у детету створи отпор на самом почетку.

Упис у школу као и школовање јесу стрес и за дете и за родитеље, али можда га ви, својим понашањем можете умањити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уздржите се од учења детета да чита и пише, ако оно то не жели и не показује интересовање. Наиме, може се догодити да га томе учите на другачији начин него што ће то чинити његова будућа учитељица, тј. да ће морати прво да се одвикава од вашег начина да би прихватило њен. Ви, са своје стране, негујте љубав према књизи, много разговарајте, читајте детету, одговорите на његову радозналост. На овај начин већ га припремате за школу.

 

Уосталом, показатељи да ли је дете физички, психички или емотивно зрело за полазак у школу и нису да ли оно уме да чита или пише већ :

Непосредно пре школе зна правилно да користи све гласове, млечни зуби су или замењени или је замена у току, има развијену фину моротику (уме да користи маказе или да се игра са дугмићима, кликерима…), црта фигуру човека са свим елементима тј. главом, телом, рукама, ногама и детаљима, (очи, нос, уста, уши, коса) успева да држи пажњу 20 минута на истој активности, уме да поднесе пораз (на пример, не плаче када изгуби :”Човече не љути се“,) може да буде одвојено од вас више сати или дана…